روکش تمام سرامیک

دندان ها مهم ترین عضو دهان شما محسوب می شوند که زیبایی لبخند شما را تامین خواهند کرد. شکستن یک دندان و یا پوسیده شدن آن، می تواند دلیلی برای کاهش زیبایی آن باشد. در چنین شرایطی می توان از روکش های مختلف برای دندان ها استفاده کرد و زیبایی آن ها را چندین برابر نمود. روکش تمام سرامیک، یکی از بهترین روکش هایی است که می توانید برای دندان های خودتان مورد استفاده قرار دهید. در سال های اخیر این روکش ها محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به روکش های فلزی و سرامیکی موجود در بازار پیدا کرده اند. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد روکش های تمام سرامیک، طول عمر و همچنین انواع آن ها با شما صحبت کنیم.

روکش تمام سرامیک چیست؟

روکش ها محصولات ساخت دست هستند که با متریال های مختلف، ولی مشابه با دندان ساخته می شوند. این روکش ها هستند که ظاهر دندان ها را زیباتر و جذاب تر می کنند. روکش دندان می تواند با متریال های مختلفی ساخته شود که از جمله آن ها می توان به فلز و سرامیک اشاره کرد. روکش های تمام سرامیک باکیفیت ترین روکش های موجود در بازار هستند. همانطور که از نام این روکش ها مشخص است، به طور کامل از سرامیک ساخته شده اند. به همین خاطر ساختار آن ها بسیار مقاوم بوده و ظاهر جذابی دارند. روکش های تمام سرامیکی دندانی را می توان برای دندان های جلویی و عقبی مورد استفاده قرار داد.

مزایای روکش فول سرامیک برای دندان ها

روکش تمام سرامیک می تواند زیبایی دندان های شما را چندین برابر کند، بدون اینکه باعث سیاهی لثه به دلیل به کار رفتن آهن در آن شود. این روکش ها در رنگ بندی های مختلف و متناسب با سایر دندان ها قابل تهیه اند. امکان تهیه آن ها با ضخامت نزدیک به طبیعی دندان ها وجود دارد و همچنین می توان میزان تراش کاری دندان را به لطف این روکش ها کاهش داد. در نهایت می توانیم بگوییم که بازتاب نور روکش های فول سرامیک بسیار مشابه با روکش های فلز و سرامیک است. بنابراین، لبخند شما با این روکش ها چندین برابر زیبا خواهد شد.

انواع روکش های تمام سرامیک

روکش های تمام سرامیک بسته به ترکیبات و نحوه تولید به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. اگر قصد استفاده از این روکش ها برای دندان های خودتان را دارید، ابتدا باید در مورد انواع آن ها اطلاعات کسب کنید. در این صورت دیگر خیالتان از بابت انتخاب صحیح و اصولی خودتان راحت خواهد بود.

  • روکش‌ تمام سرامیک تقویت شده با لوسایت

یکی از انواع روکش های دندانی تمام سرامیک، روکش تقویت شده با لوسایت است. این روکش ها دارای شفافیت بسیار زیادی هستند. ظاهر جذاب و همچنین مشابه بودن این روکش ها با رنگ دندان باعث شده تا آن ها به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل شوند. روکش های تمام سرامیک تقویت شده با لوسایت فقط به صورت تک واحدی قابل استفاده اند.

  • روکش‌ لیتیوم دی سیلیکات

یکی دیگر از انواع روکش های تمام سرامیک موجود در بازار، روکش لیتیوم دی سیلیکات است. این روکش دارای جنس بسیار مرغوبی است و استحکام بالایی دارد. اگرچه استحکام این روکش ها به اندازه روکش های زیرکونیا نیست، اما باز هم به دلیل زیبایی و استحکام قابل قبول، در جهان به عنوان روکش تمام سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد. این روکش دندان هم برای دندان های خلفی و هم برای دندان های جلویی قابل استفاده است.

  • روکش زیرکونیا

زیرکونیا یکی از مقاوم ترین جنس های روکش تمام سرامیک است. این روکش ها می توانند حداکثر طول عمر را داشته باشند. استحکام و زیبایی این روکش ها باعث شده تا آن ها به یکی از بهترین گزینه ها برای نصب روی دندان تبدیل شوند. با این حال این روکش ها شفافیت نسبتا کمتری نسبت به برخی از روکش های دیگر دارند.

  • روكش ايى ماكس

روکش ایی ماکس یکی دیگر از انواع روکش های موجود در بازار است. این روکش ها می توانند با تهیه قالب گچی از روی دندان های بیمار مورد استفاده قرار گیرند. اگرچه ساختار این روکش ها زیباست، اما عیب آن ها این است که مقاومت پایینی دارند.

جلسات درمانی برای نصب روکش سرامیکی

در حال حاضر افراد بسیار زیادی با توجه به مزایای نصب روکش سرامیکی، علاقه مند به این روکش های دندانی هستند. کلینیک های دندانپزشکی زیبایی و بسیاری از متخصصین دندانپزشکی، این خدمات را به صورت حرفه ای به بیماران ارائه می کنند. اما باید توجه داشت که نصب صحیح این روکش روی دندان ها منوط به طی کردن جلسات درمانی به صورت مرحله به مرحله است.

خوشبختانه روکش های سرامیکی می توانند طی 2 جلسه زیبایی لبخند شما را متحول کنند. در جلسه اول نصب روکش سرامیکی شما باید برای مشاوره و قالب گیری به مطب یا کلینیک تخصصی مراجعه کنید. قالب گیری با خمیرهای مخصوص انجام می شود و قالب گرفته شده نیز به لابراتور ارسال خواهد شد. در جلسه دوم روکش تمام سرامیکی شما آماده شده و نوبت به جایگذاری آن می رسد. معمولا یک فاصله زمانی چند هفته ای میان جلسه اول و دوم برای آماده شدن روکش سرامیکی مورد نیاز است.

طول عمر روکش تمام سرامیک چقدر است؟

یکی از سوالات رایجی که از سوی بیماران برای نصب روکش تمام سرامیک پرسیده می شود، طول عمر این روکش ها است. مانند انواع روکش های دیگر، طول عمر این روکش ها نیز وابسته به نحوه نگهداری شما است. به طوری که اگر با این روکش ها غذاهای سفت بخورید و یا به خوبی از آن ها مراقبت نکنید، احتمال اینکه عمر این روکش ها به اتمام برسد وجود دارد. ولی اگر به درستی از روکش های تمام سرامیک مراقبت کنید و از بهترین کیفیت این روکش ها استفاده نمایید، به احتمال زیاد تا چندین سال بدون هیچ مشکلی از زیبایی آن ها لذت خواهید برد.

هزینه نصب روکش فول سرامیک

قیمت روکش تمام سرامیک بستگی به جنس و متریال های به کار رفته در آن دارد. هر چقدر کیفیت روکش های تمام سرامیکی بیشتر باشد، قیمت آن ها نیز بالاتر می رود. با این حال عوامل دیگری مانند پزشک معالج، هزینه دریافتی از سوی لابراتوار، کلینیک ارائه دهنده خدمات و نوع بیمه می توانند روی هزینه نصب این روکش ها تاثیرگذار باشند.